fredag 3. desember 2010

Julekortforsøk...

Det er virkelig ikke lett å ta bilder til julekort av 
sine egne barn. Det er uansett gøy å kle de
opp i "ikke-leke-klær" og
se hva som skjer
foran kameraet.

Jeg er litt fan av at et julekort ikke nødvendigvis betyr 
nissedrakt, granbar og julelys.

Men hvordan skal egentlig et julekort se ut??

Sånn litt fotonerdete til slutt: disse bildene ble tatt på søndag under kanskje sesongens hittil værste snøvær. Det som var interssant var hvor følsomt kameraet var for snøen som dalte ned. Dette var de beste bildene som kom ut av en hel haug med forsøk, og de er heller ikke helt bra. På mange av bildene så har nemlig kameraet fokusert på snøfnuggene forann barna. Og barna har da blitt uskarpe. Jeg liker egentlig denne effekten godt, derfor bruker jeg veldig ofte stor blender, men jeg rakk ikke å tenke på at dette var utfallet denne gangen.
Note to self: husk å stille blenderen opp (mindre blender) ved snøfall. 

Bildene er tatt med 24mm f/1,4 på et canon 7D



2 kommentarer:

Sonja sa...

Hjelp, så store de er blitt - - og fantastiske bilder, som alltid! Fatter ikke hvordan du får tid til alt ;-) Synd vi ikke treffes når dere skal nedover. Kos deg med julekort prosjektet ditt!

Cecilia @ www.ceciliasverden.com sa...

Så fine bilder, likte spesielt bilde nr 2. Julekortet vårt består i år av 12 bilder og bare et av dem er "jul".. hihi.. Kanskje jeg får legge det ut på bloggen.

Søte barn du har!
God helg.
Klem